Tuesday 31 May 2011

::KISAH HATI(PART 2)::

Aku akan menceritakan tentang seseorang yang agak istimewa dlam hidup aku.Betapa istimewanya,terpulanglah kat dia nak nilainya.Awal perkenalan,tak la menarik sgt.Biasa2 je kowt.Aku selalu mtk tlong dia kowt untuk jadi medium perantaraan aku nan seseorang ni.Aku anggap biase2 je la.Entah la aku sendiri takde perasaan tyme tuh.Suatu hari,aku kena detail pergi Kem Al-Falah(yg agak hambar la) kt Shah Alam kowt.Malam tu,aku msg nan die via YM.Agak formal gak a our conversation.Aku citer a sket2 prob aku nan dia.Aku sendri xtaw knape begitu mudahnya aku luahkan kt dia.Ade chemistry kowt.Dye pon lyn aku oke,xdela lbih kurang sgt.Mende tuh kowt wat aku selesa.Then smpai situ jela aku msg nan dia.Tak lebey2 a.Tak nak la aku.Ade something yg aku kner jaga(xbley mention a kt cny).First tyme aku kuar nan dia cuty raye Cina.Tu pon scara kebetulan la sgt.Layan la satu movie dgn dia.Start pada tuh aku msg2 dia.Tapi still formally la kan.Perasaan aku pon biase2 je.Then,xslap aku blik dari cuti tu,aku mule bek nan dia.Mcm nak msg slalu,nak kol selalu.Padahal dkt je pon.Mengada2 lbey tuh.Aku tahu dia hormat aku sebagai xxxx..Aku pon fine je la.Lame2 kan smpai skang la,aku rse aku syg dia.Bukan syg dia kowt.Mmg aku btul2 syg dia.Kenapa aku tak jpa dia sblum jmpa org2 len.Tak bek pulak menolak takdir.Setiap ketentuan Allah,ade maknanya kan.Bagi aku la kan,dia ni seorang yang manja tapi dia ego la.Kdg2 sket haty aku.Tapi aku sbar jela,mayb faktor usia kowt(aku mengalah la kan).So aku xrugi apa2 la.Aku xkan biar dia hilang dlm hdup aku atas keegoan aku lak.Biarlah dia dgn ego dia tu.Da mmg perangai dia mcm tuh.Nak wat cmner kan.BYk kali jugak aku berselisih paham dgn dia.Perangai buruk aku,aku ske memaksa seseorang tuh.Klo ak nak jwpan tyme,tyme tu jgk la(anak bongsu la kowt).So far,Alhamdulilah aku n dia baik2 je.Yang paling penting die mgjar aku erti sabar.Sbb aku byk bersabarla dgn die ny.Aku masih tercari2 apa maksud di sebalik pertemuan aku nan dia.Mungkinla ada,mungkin xde.Entahla..Sebenaranya,byk cabaran kowt aku bek nan dia.Nak wat sesuatu agak terbatas.Aku xkesahla semue tuh,yang penting aku syg dia,aku nak jaga leklok.Tapi smpai waktunya nanty,aku xleh nak syg dia mcm ni da.Sbb aku dan dia akan ade komitmen len yg lebih penting.Tak bermaksud dia tak penting dlm hdup aku.Dia akan trus jadi org yang istimewa dlm hdop aku.Aku just nak die taw,walau ape tjadi pon.Aku ttp syg dia selamanya(jiwang la sgtt).Ok..LOL.(guest who is dye???)

4 comments: