Saturday 21 May 2011

Langit tak selalu cerah..

Memang langit memang tak selalu cerah..Sejak akhir2 ini,byk kesedihan yang aku hadapi.Ttpi aku tak boleh jatuh trus,aku kena kuat dan tabah.Yang paling penting aku kena sabar.Aku ni hamba Allah,aku tak dapat menolak takdir.Tak semue apa yang kita nak,bleh dengan semudahnya kita dapat.Kita kena berusaha dan berdoa kepada Allah.Boleh dikatakan emosi aku agak terganggu la jugak.Aku rase nak luahkan segalanya mlam ni,sbbnya lagi aku simpan,aku sendiri yang sakit.Aku lemah,aku manusia biasa,seorang wanita yang sememangnya memiliki hati yang sgt lembut dan sensitif.Aku sendiri tak paham,kdg2 maksud aku disalahertikan..Yela kan,tak smue org phm apa yg kita fkir,yang kita rasa.Kadang2 jugak,aku rasa terbuang,rasa diri aku tak penting..Kalau ada,ada la..kalau tak ada pon xpe.Lebih kurang macam tuhlah.Ak slalu ckp kt dry aku sndry..Yang aku kne sabar,aku kena kuatt untuk smua ni.Aku tak boleh trus menangis.Hidup mesti diteruskan,Zurain..Mungkinlah kan,aku je terlalu memberi dan memberi perasaan itu,sehingga bila aku sendiri tak menerima.Menda tu buat aku sakit sgt2,sgt2..Hanya tuhan tahu betapa skitnya perasaan itu.Bukan aku tak cuba memahami keadaan,aku cuba untuk kepentingannya.Aku sendiri ada perasaan la,lainlah aku heartless.Entahla,byk kali aku cuba untuk hadapi smue ni dengan tenang.Aku xmental lah,tapi aku tak kuat.Aku sentiasa mencari kekuatan itu..Apa yang penting,aku xleh jatuh,aku kne bangkit untuk diri aku sndiri.Walau seteruk mana dugaan aku hadapi,aku kna harunginya dan aku percaya setiap apa terjadi ada hikmahnya.Perasaan aku skang xberapa nak oke la.So,smpai sni je kowt.Aku berharap Allah memberi kebahagian dan kegembiraan kepada aku..Amin..Salam..

No comments:

Post a Comment