Sunday 24 July 2011

Sebak..

ku menatap dalam kelam
tiada yang bisa ku lihat
selain hanya nama-Mu Ya Allah
esok ataukah nanti
ampuni semua salahku
lindungi aku dari segala fitnah

kau tempatku meminta
kau beriku bahagia
jadikan aku selamanya
hamba-Mu yang slalu bertakwa
ampuniku Ya Allah
yang sering melupakan-Mu
saat Kau limpahkan karunia-Mu
dalam sunyi aku bersujud
pada-MU 

Salam...Aku hampir menitis airmata bila dengar lgu nih(syez aku sgt tersentuh)..Sedih mengenangkan dosa2 aku..Aku bersyukur Allah masih sygkan aku...Aku sedar sebelum terlambat..Aku anggap apa2 yang berlaku ini sebagai dugaan untuk menguji sejauh mana tahap keimanan aku.AKu berjanji pada diri aku sendiri untuk mengubah diri aku menjadi lebih baik.Bukan disebabkan siapa2.Tapi sbb diri aku sendiri..Kerana Allah...Dan dua orang manusia ini yang sangat sbr membesarkan aku..Mak dan abah aku..AKu nak jadi Hamba Allah yang taat kepadaNYA,anak yang solehah,wanita yang terpuji dan InsyAllah apabila dipertemukan jodoh,menjadi seorang isteri solehah.Memang aku sgt menyesal dengan apa terjadi,tetapi aku bersabar.Sbb aku pernah dengar seorang ustaz ni cakap perbezaan antara Sabar dan Pasrah.Sabar itu adalah sesuatu yang berlandaskan kematangan kita untuk yakin bahawa tiap2 apa terjadi ada hikmahnya.Antara cepat dan lambat je.Pasrah pulak sesuatu yang pasif,terus berserah tanpa buat apa2.Akhirnya,aku harap aku akan menjadi hamba yang lebih berguna dan sentiasa engat pada penciptaNYA.

*Bila dengar lagi lagu ni aku rasa sejuk terasa hati ini sambil memejamkan mata, berbisik dalam hati. Ampuniku ya Allah...yang sering melupakanmu. Kau tempat ku meminta.Kau beri aku bahagia.jadikan aku selamanya hamba-Mu yang selalu bertakwa..

No comments:

Post a Comment